onsdag 7 september 2011

Jag ska bjussa på ett par av mina recept från min detox. Man ska ju gärna ha detoxat ett par dar för att det ska smaka riktigt gott!

Kyckling får man äta så det steker jag med lök, vitlök och mineralsalt. Till det blir det en yoghurtsås gjord på dofilus yoghurt, mynta och vitlök. Sen en massa sallad (gärna mörkgröna blad) och råris.

Efterrätt kan man också äta, jag gör en äppelpaj (äpplen är egentligen inte tillåtna men jag fuskar med några tunna skivor). Olja på botten i en form, lägg i tunna äppelskivor och smula över ett smul av havregryn, honung, olivolja och salt, sen på med lite kanel såklart. Till det är det gott med vaniljsås gjord på dofilusyoghurt med lite honung och ekologiskt vaniljpulver (inte vanilj socker).


1 kommentar:

Ulla. sa...

Så gott ,det verkar ju kul att detoxa.