måndag 20 november 2006

Nya skor och köttfärssås

Idag åt vi köttfärssås och pasta till lunch. Det var lite för stora bitar i tyckte Dina.


Idag har vi köpt nya skor. Dina har lite annorlunda fötter. De är liksom höga i fotvalvet. Jag har försökt köpa skor nu ett tag men får inte på henne några så jag gick till ett proffs. Chicco. Där fick vi hjälp och hittade faktiskt ett par skor som passade. När jag frågade om det var de varmaste de hade så tittade hon lite konstigt på mig. Jag frågade om det gick att använda dem i snö. -Ska ni åka skidor får ni gå till en sportaffär...men jag tror inte de har pjäxor i så små storlekar, sa hon. Då förklarade jag för henne att det fanns ett land i norr som hade snö på gatorna.



När man ser hur grönt och fint vi har det här i vår park så förstår jag att expediten tyckte jag var konstig.

2 kommentarer:

Janne sa...

Knäpp expedit tycker jag.

Eva sa...

Hihi, men det är ju inte så lätt för dem att förstå här nere.