onsdag 11 juni 2008

Hjälp!


Det har varit lastbilsstrejk här några dagar och jag har hört det ryktas om att det inte finns någon mat kvar i butikerna. "Äh!" ,tänkte jag, så kan det ju inte vara. Så gick jag in på närmaste affären idag och möttes av en massa människor i panik och ingen mat. När jag såg att allt vatten var slut började jag också få panik. "Vad tar man med sig till en öde ö? Varför satte jag inte upp hyllorna i förrådet och fyllde med vatten? Måste jag börja dricka kranvatten som spanjorerna nu?" Såna frågor började jag fråga mig själv. Tydligen hade ju alla spanjorer varit på hugget och handlat på sig iaf.

Vad gör man för mat på en kokosnöt, vita bönor och coronita?

Kolla också in Viktorias tomma hyllor

1 kommentar:

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ja, det är skitläskigt. Och jag som knappt hittar något att laga när affären är full.