fredag 22 april 2011

Liten eller stor?

En gammal yoghurttant sa för nån dag sen till mig, "vilken stor pojke du har i din mage", hur kunde hon veta? Jag tror att man kan lita på yoghurttanter, de ser så visa ut. Vet inte om det är solen som gjort alla rynkor eller om de bara levt riktigt riktigt länge. Vad tror ni då? Kommer han väga över eller under 4000 g? Eller t.o.m 5000? När ni gissar, ta med i beräkningarna:

  1. Dina vägde 4500 g och kom i v.40+6
  2. Andra barnet brukar ofta vara större
  3. Pojkar är ofta större än flickor
  4. Jag har lätt graviditetsdiabetes
  5. Han kommer nog inte komma efter det beräknade datumet
  6. Han vägde redan 400 g över genomsnittet i v.31
  7. Fredriks pappa vägde 5 kilo och farbror 6 kg vid födseln
  8. Gick upp 16 kilo när jag var gravid med Dina och nu bara 10 kilo
 Ni får också en väldigt oblyg bild på magen att titta på. Den bjuder jag på, got no shame left.
    Så, va tror ni?

    6 kommentarer:

    Birgitta sa...

    4,3 kg

    Anonym sa...

    Jag tror på 4,8 och så vill jag säga att det ser ut som du bara, har en mage:-). Mysigt.

    /Maja-Lina

    Eva sa...

    @Maja-Lina: Oj det var stort! Min mamma tror på 3,8 ska bli så spännande att se vad det blir. Och ja, jag tror faktiskt det bara är magen som gått upp nu. Har gått upp ett kilo sen 3 månader tillbaka. Känns konstigt men det är nog ingen fara.

    Inga sa...

    Sällsynt vacker mage! Gissar på 3,9! Jonas vägde ett halvt kilo mindre än Per - trots att jag hade grav.diabetes! Kram

    Anonym sa...

    Då säger jag 4 prick :-)

    Stor kram, Emma

    Eva sa...

    Jag tror nog själv på 4,2 och....54 cm. Ja snart får vi se....