måndag 3 december 2007

Hjälp mig lite här...

De som läst min blogg ett tag har nog förstått hur jobbigt jag tycker det är att ha barn. Underbart också, såklart....men så mycket jobbigare än jag någonsin kunnat ana. Ibland tänker jag -Thats it! inga fler...ibland tänker jag -Kanske skulle man skaffa en till. Har hört många olika historier, att det är lättare för att barnen då leker med varandra, dubbelt så jobbigt eller att det är lika jobbigt.

Ni som har 2 eller fler barn, rösta här till vänster om vad ni tycker!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Chocken är stoor med 2!
I början, nu är det nog enklare med 2 än med en:-)
kram Maja-Lina

Anonym sa...

Jag är nyfiken på resultatet...
Helena

Maria Agrell, Barcelona sa...

För oss var det lätt med ett barn och superjobbigt med två barn.

Men det är nog för att det är så stor åldersskillnad.

Mina vänner som skaffat barn tätt har haft det otroligt slitigt kanske 1-2 år, men därefter är det hur lätt som helst, för barnen leker med varandra.

Monica sa...

Själv tycker jag inte det är jobbigt med barn. Vi har ju en tonâring härhemma, och en tvââring. Men, fler barn vill jag inte ha. (man kan ju fâ ett jobbigt barn nästa gâng..)

Anonym sa...

det är relativt...
det är en liten individ som kommer till er och ni kan aldrig veta vem det är? Kanske en sovare eller en nattsuddare.
Det är inte alltid lätt att ha barn. Läs "Bitterfittan" och se över ditt liv och dina val.
Barn är en välsignelse och er familj kanske är komplett när ni är tre.

lycka till!