torsdag 14 februari 2008

Alla hjärtans dag.

Varför kan inte alla hjärtans dag få vara ifred. Det är en komersiell högtid säger folk. Jag tycker att alla hjärtans dag är en av de bästa högtiderna. Jul - visst jättekul (och komersiell) firas till minne av tomten...nä just det jesus var det ju. Han är inte en sån viktig person för mig faktiskt. Mina nära och kära däremot, de som firas på alla hjärtans dag, är jätteviktiga. Därmed är alla hjärtans dag en av de viktigaste högtiderna och det ska firas med tårta och skumpa ikväll.

Om man tycker att det är jättehemskt att konsumera så kan man ju baka tårtan själv då...

Puss på er alla mina små hjärtan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker att det är en jättefin dag!
Mn tyvärr är det så att väldigt många barn mår hemskt dåligt, de barn som kanske inte får en massa rosor och gelè hjärtan!
De mår riktigt kalasdåligt idag, av empati så väljer jag därför att uppmärksamma denna dag endast genom att stötta härtebarnen!
Då är den EN bra grej! Ju större mina barn blir, ju mer tänker jag på att de kanske en dag står där utan blommor. En pojke på Förskolan där E och A går hade gjort fina kort till ALLA barnen och skrivit Puss & Kram, det är BRA! När Alla får något Positvt!

/ Kram till er allihop!
Martin, Maja-lina, Elliot och Amadeus