måndag 13 oktober 2008

Vad ska jag göra?

Dina sover helst inte mer än 7 timmar om dygnet, Fredrik jobbar gärna 24 timmar om dygnet och lite på helgerna och jag skulle behöva sova 9 timmar om dygnet. Hur får man det att gå ihop?

När Dina är på dagis går det ju bra, men nu har hon varit hemma 3 dagar. Hur orkar man när man sen också har halsont, pms, yrsel och feber? Hur klarar man sig UTAN att skrika och bråka? Hur klarar man att torka upp mjölk, choklad, joghurt och vatten från mattan och golvet vid 5 olika tillfällen på en dag utan att bli hysterisk? Hur mår man?..skit mår man.

Nu har Dina inte sovit på 16 timmar och hon sabbade helt mitt läggningsförsök med att prata om en clown som sitter i taket och som hon är rädd för och som kommer i hissen och slåss på dagis. Nu kan inte ens jag sova!

3 kommentarer:

Viktoria Löwenthal sa...

ja fan, man gör ju inte det. orkar alltså. det är sjukt galet (fast i synnerhet när de är två...jag vet inte om det är vår eller om jag glömde min mans födelsedag etc.)

zzzzzzz

Anonym sa...

Städerska har du redan så jag tror att barnflicka och hushållerska dygnet runt skulle vara lösningen. Så gör ju alla andra hårt, heltidsarbetande mammor- eller?

Det är bara och bita ihop, sparka karln i rövas och se till så han tar hand om sitt barn. Det är inte ul att växa upp utan pappa och när pappa äntligen dyker upp hemma vid så blir man livrädd för man känner inte igen gubben. Kanske ska påminna din gubbe om det....
Historien har en tendens att upprepa sig

/K

Eva sa...

Hmm, klurar på vem K är...någon släkting till Fredrik? Städerska har vi 2 timmar i veckan och den lilla hjälpen kommer vi inte långt med, föresten måste jag ju ställa ordning allting efter städerskan så det blir ju lite dubbeljobb...tror inte alla hårt, heltidsarbetande mammor behöver hushållerska, många skulle säkert behöva det men inte alla. Endel sätter ju sina barn på dagis hela dagarna och vabbar (de som bor i sverige) när barnen är sjuka och ringer någon släkting eller vän när de behöver hjälp...ok att jag är en 8 del spanjorska men det blir svårt att hittat tillbaka till mina rötter här och jag tvivlar på att de vill hjälpa mig.