måndag 14 september 2009

Jag förstår inte mamma...

Dumma mamma! Varför ska hon vara sådär svensk och sätta på mig en massa galonisar och gummistövlar och släpa ut mig i regnet och när jag klagar på att jag får regn i ansiktet säger hon bara att "du är väl svensk" och "lite regn dör man inte av" och sen tvingar hon mig att hoppa i vattenpölar och själv hoppar hon med sina gummistövlar så det stänker och skrattar som en elak häxa. Sen måste jag åka rutschkana för att hon vill se att galonisarna är så praktiska och hon har ju faktiskt köpt dem och då måste vi använda dem och jag åker fort fort och sen ligger jag i leran och grinar och inget annat barn är ute och jag vill bara gå hem och leka med mina gubbar som alla andra. Dumma mamma, varför tycker du om regnet så mycket?

2 kommentarer:

emma sa...

Heja Sverige! Å galonisar! Å stövlar! Å Dinas mamma!

Eva sa...

Tack...