lördag 8 maj 2010

Så här ser det ut på IKEA i spanien...


Varför INTE ta en svängom när man handlat klart. Gör inte ni i sverige så?
Vi lyckades iaf köpa en garderob till hallen och en bokhylla till Dinas rum. Sen så har Dina tjatat om blommor sen förra sommaren, tydligen har alla andra en massa fina blommor på sina terasser. Jag försöker förklara att jag inte kan sköta blommor men nu har vi iaf köpt några stycken och Dina har åtagit sig att sköta dem. Hon är ju trots allt trädgårdsmästare i skolan och jag har faktiskt mer tilltro till hennes fingrar än mina.

De hade så smarta färdig-jord-frö-kit för örter så vi får se om det kommer upp någon koriander, persilja, Oregano eller Basilika om några veckor.
Om ni undrar vad Dina har i ansiktet så blev hos målad av en clown när vi fikade på IKEA.

2 kommentarer:

Inga sa...

Verkar kul i Barcelona - åt minstone på Ikea! Det verkar dessutom som om Dina brås på mor-moster - här frodas också den frösådda basilikan. Fast ni har bättre förutsättningar - vi har f f nattfrost! Många kramar till er alla! Mor-moster Inga

Eva sa...

Fortfarande nattfrost?! Jag kan knappt tro det! Kram kram, mor-moster