fredag 14 januari 2011

Tro nu inte att nåt hänt...

bara för jag inte bloggar. För så är det inte. Försöker hålla igång med träning och har börjat jogga lite så smått. Det hjälper verkligen till mot foglossningen! Känner mig redan ganska stel och stor men känner mig mycket bättre efter en timme i gymmet. Börjar redan drömma om all träning jag ska få göra sen när bebisen är ute, ett Maraton skulle inte sitta fel...

Annars så är vi lite känslosamma hela familjen och Dina har inte sovit så bra inatt. Hon har vaknat hela tiden och haft ont på en massa ställen. Hon klagar ofta på att det gör ont inuti kroppen, i leder och så, antar att det är växtvärk och inte fibromyalgi.

Frida har fått sin lilla söta Melina på Teknon och hon var verkligen nöjd med förlossningen. Det var så skönt att höra för jag har redan börjat noja upp mig över förlossningen och det är ev på Teknon jag ska föda. Har hört endel dåligt om Teknon (fastän prinsessan födde där) så jag oroar mig. Men enligt Frida så kan man tydligen välja lite hur man vill ha det vilket känns skönt. De har tex 2 olika tvålar att välja på när de ska tvätta ens barn, en av dem har lite mindre alkohol och parfym i sig (!) varför behövs det ens? men man kan ta med egen och fråga om de kan använda den istället. Fredrik förstår inte mina nojor som säkert låter ganska fnuttiga men varför måste de ta ut fullt friska bebisar och lägga dem i kuvös för att mamman ska få vila, de har t.o.m sovsal för bebisarna på natten! Nu blir det till att skriva lista på hur jag vill ha det och presentera för min gynekolog, bara jobbigt att behöva kämpa för sin sak när man är gravid och känslig.

3 kommentarer:

Lantzes sa...

Så olika det kan vara i samma stad. På Hospital del mar smörjde de in bäbisarna i mandelolja. Helt naturligt och parfymfritt. Man fick tom med sig en flaska hem så man skulle fortsätta med det. Du kanske kan be om det?
När de tog Alvin första natten sa jag bara till att jag ville ha honom hos mig, då var de inget problem. Men de tyckte allt jag var lite konstig som inte ville sova när jag hade chansen. :)
Det kommer gå jättebra ska du se, kram!

Eva sa...

Jag får nog köpa olja och ta med isf. Var köper man mandelolja? Jag kommer nog att sova men Fredrik får ta bebisen, har hört att de får ligga och skrika på sovsalarna vilket inte låter så kul. Men som att de t.ex gav Alvin flaska utan att fråga dig, jag hade blivit tokig! På endel ställen ger de sockerlösning till bebisarna också!

Lantzes sa...

Mandelolja finns på apoteken, Men har nu också hittat det på mercadona. Tror inte de låter bäbisarna ligga och skrika, men om det inte känns bra så borde du få ha han hos dig ist.
De gav Alvin ersättning för han hade jättelågt blodsocker. (Min mjölk kom inte igång direkt). Detta har de gjort med både Rasmus och Victor också så för mig var det inte så konstigt. Men i sverige sa de kanske till innan och förklarade. Jag hade kanske reagerat mer om det varit första barnen och de gjort så (och man inte visste varför).