onsdag 26 januari 2011

Uppe tidigt idag...

Dina har varit sjuk sen i fredags. Hosta och feber. Hoppas hon är pigg nu för idag får hon gå till skolan (hon hade ingen feber igår). Det har varit lite påfrestande, Fredrik hade också 3 festliga tillställningar att gå på i helgen så jag och Dina har hängt ganska mycket. På nätterna har jag legat och lyssnat på hennes hosta och på dagarna har hon varit min svans. Men vi har gjort mycket kul också. Vi har t.ex bakat en kaka som min mamma brukade baka till mig när jag var liten. Sconeskaka med äpplen, jättegod. När vi gör smeten frågar Dina, -Det ser ut som spya, gjorde det det när mormor bakade också eller har du gjort fel? sen fortsätter hon att låtsashulka och oja sig om hur äckligt hon tycker det ser ut. Kakan blev jättegod.

Idag ska jag börja på yoga, det ska bli jätteskönt. Sen ska jag ta en tur till stan och äta lunch med en kompis.

Igår letade jag efter en present till en liten kille och upptäckte att jag tyckte det var skitsvårt! Bara krigsleksaker och vapen. Jag vägrar köpa sånt. Kommer jag att behöva börja köpa såna hemska leksaker nu? Annars är det typ bilar. Hur kan det vara så himla könsuppdelat redan när de är små? Hur kommer jag kunna stå emot med risk för att göra min lilla kille ledsen? Vet inte om jag är redo för att få en kille, men kände iofs samma sak med Dina, att jag inte var redo för barn överhuvudtaget.

Inga kommentarer: