fredag 11 januari 2008

Helt plötsligt...


Dina har ett ganska stort ordföråd på svenska, spanska, katalanska och engelska men några meningar har det inte direkt blivit. För någon vecka sen började hon med att sätta ihop ett spanskt ord och ett svenskt. Este nalle, este tutte osv. Men nu har det helt magiskt kommit ut ett par meningar. Helt plötsligt bara. Och en av meningarna var den man drömmer om. När man ligger där och ska föda, när man torkar spya ett på natten:

-Mamma, jag älskar dig. Och det var precis så härligt som jag trodde det skulle vara. Det blev bara 2 ggr. Kanske "that´s it". Kanske kommer hon aldrig säga det igen??

Andra meningen var (efter att hon stoppat ett finger i min näsa) -Ja killade dig där nu, hihi.

Jag antar att det kommer börja bubbla ur små söta meningar from nu så jag ska försöka dela med mig till er också.

4 kommentarer:

Maja sa...

Åhhh det är så mysigt när det kommer. När dom kan börja dela sina känslor!!!!!!
Vad roligt!
/Maja-lina

Anonym sa...

Va gulligt :-)

Anonym sa...

Vad underbart! Va duktigt att hon redan kan sätta ihop meningar även om hon är multi-språkig, det sägs ju att det ska ta längre tid då.
Helena

Monica sa...

âh, vad roligt!!!!!