söndag 27 april 2008

Jonglör?

Ibland får jag frågan vad jag jobbar med. Då brukar jag säga att jag inte har något jobb. Men jag har tänkt efter lite och komit fram till att jag har ganska många jobb.

Jag är:

Inköpare (handlar familjens kläder och mat)
Projekt ledare (har hand om nästan all logistik och får familjen att fungera)
Lokal vårdare (städare låter för oglamoröst)
Sömmerska (syr inte bara familjens grejer utan numera anställdas kostymbyxor och kompisars gardiner ideellt)
Styrelseledamot (fixar diverse saker som medlemskort och flyers åt Swea barcelona)
Kock (jorå, jag kan laga ganska bra mat)
Smygentreprenör (har lite små projekt på gång som jag inte hinner utveckla)
Barnskötare (Dina är som att ta hand om 5 barn samtidigt)
Personlig assistent (en mycket betydelsefull VD behöver ofta min hjälp)
Stylist (diverse chefer och ett barn som jag stylar vid vissa tillfällen)

Ändå tycker jag att jag inte gör något, hur sjukt är det egentligen?

Föresten sover Dina 8 timmar på natten nu varav hon vaknar ca 4 för att försöka rymma hemifrån.

Inga kommentarer: