lördag 30 augusti 2008

Stolt men trött...


Igår på dagis sa de att de var förvånade över hur långt före i utvecklingen Dina var. Hon hade visat de andra barnen på en tavla vilka bokstäver som var a:n. Det hade hon lärt sig dagen innan då hon tittat på "Fem myror är fler än fyra elefanter". Hon förstår att ett plus ett blir två, hon ritar nästan innanför linjerna nu i målarboken, hoppar jämfota ner från höga höjder (en meter) och allt lär hon sig själv! Jag behöver ju knappt göra nånting! Skönt att hon blivit så självständig...

Men det är inte bara "yippi-ya-yey" just nu. Hon sover ganska dåligt på natten, kissar och bajsar på sig ofta och får utbrott så fort hon inte får göra som hon vill. Igår blev hon jättearg för att hon bara fick EN pannkaka medans jag stekte (tyckte hon kunde vänta tills vi åt allihop). Sen blev hon ledsen (jag råkade skrika på henne :( trött stressig mamma) och sen kramades vi och hon somnade på min mage kl 8. Med bara en pannkaka i magen. Sen låg jag och hade dåligt samvete resten av kvällen....

Bilden är ifrån sverige då Pernillas pojkvän spelade Dina till sömns med gitarr en förmiddag och hon sov i 2 och en halv timma!

Inga kommentarer: