tisdag 27 oktober 2009

Hänger inte med...

Nu har jag börjat en spanskakurs för att bättra på spanskan lite. Jag fuskar när jag pratar spanska och nu vill jag börja prata på riktigt istället för som en utlänning, men nu leker Dina bara på Katalanska...och jag förstår inte mycket...så nu får jag lära mig spanskan snabbt så att jag kan lära mig Katalanska och hänga med lite här. Har ju förstått att de yngre går om mig vad det gäller IT t.ex men att min egen dotter (på 3 år) är bättre än mig, inte bara på ett språk utan faktiskt på två gör mig lite stressad.

2 kommentarer:

Janne sa...

Du får ha med dig Dina som tolk när du ska prata med spanjorer :)

Eva sa...

Ja, eller Katalaner iaf...hon brukar få översätta alla lappar som kommer hem från skolan! Ibland blir det rätt och ibland blir det som idag; "Dina, du ska ha med något till skolan, vad betyder devantal? -Godisskål!" Fast det betydde förkläde...