måndag 19 oktober 2009

Trött nu...

Dina är som jag trodde att bara tonåringar var. Hon gör inte vad jag säger och sen när jag konfronterar henne säger hon bara -Låte mej va mamma!! Jag är helt färdig efter 30 minuter tillsammans med henne så nu ska vi köra en lite striktare profil med henne. Jag hotar ofta med saker som jag inte genomför sen. Det är så svårt när hon tittar sorgset på mig som en liten hundvalp eller gråter och skriker för att vi valt att ta bort tvtid, efterrätt eller något annat hon tycker är kul. Då har jag så svårt att hålla fast vid det vi bestämnt och ge efter. Det skär ju i bröstet när hon vill höra saga och vi sagt att vi inte ska läsa om hon inte gör som vi säger. Det är ju så mysigt att läsa saga också. Men det funkar inte att vi är så slappa, att hon får lägga sig kl 23, att hon alltid får efterrätt, att hon får godismuta för att borsta håret och att hon inte behöver städa upp efter sig. Det kommer bli tufft men jag tror det är det enda rätta...

2 kommentarer:

Janne sa...

You go girl! Eller mother...

Eva sa...

You go bro;) Tack, igår var det ännu jobbigare att lägga henne och jag fick ett sammanbrott och tog till flaskan till slut...