torsdag 19 november 2009

My new superfood!

Sen jag började äta grapefrukt har jag bara haft problem med gallan en gång på 2 månader, innan hade jag ungefär 6 i månaden. Grapefrukt innehåller ett ämne som får levern att bränna fett istället för att lagra det och med dess låga GI (25) så hålls blodsockret stabilt. Grapefrukt sänker kolesterolet i blodet, metaboliserar östrogen och skyddar mot cancer. En grapefrukt innehåller 150% av dagsbehovet av c-vitamin som är en antioxidant och skyddar kroppen från nedbrytning. Om man äter medicin ska man inte äta för mycket grapefrukt eftersom det kan förstärka medicinen som man äter.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog

Eva sa...

Varsågod!

Anonym sa...

Kika gärna på Kostdoktorns sida om kolesterol för en mer korrekt bild av kolesterolet. Där får man veta att ett högt kolesterol i sig inte innebär någon risk. Även om Pfizer och andra vill få oss att tro det.

Eva sa...

Jag tror inte att du vet vad jag har för bild av kolesterol och om den är korrekt eller inte. Gallstenar är uppbyggda av kolesterol bland annat och därför tror de att kolesterol kan skapa gallstenar, eftersom jag har en gallsten bör jag därför ta det lugnt med kolesterolet...och jag har märkt att mat som är rik på mättat fett ger mig anfall. Annars så vet jag att fett är livsviktigt för att vi ska kunna överleva och jag skulle aldrig minska så mycket på fettet att det skulle vara skadligt.