måndag 30 november 2009

Puh!

När det är 20 minuter tills Dina ska gå till skolbussen kommer jag på att jag inte tvättat hennes lakan, haklapp, servetter och skyddsrock. Vill ju inte vara en dålig mamma så jag börjar tvätta allt för hand och värmer upp strykjärnet. Skriker på Fredrik att fixa frukost till Dina och alternerar torktumlare med strykning och går på högvarv som en mamma som har ångest för att hon inte är en tillräckligt bra mamma. Resultatet? Det gick sådär...Dina fick med sig en halvbränd, halvblöt servett och ett nästan helblött lakan. Skyddsrocken tror jag blev hyfsat ren och torr men den är ganska skrynklig och så ful då Dina slitit bort alla knappar på den och jag fått sy dit bruna gubbknappar på den rosa pepitarutan. Hon kommer bli mobbad...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är en duktig mamma .Det har väl inte med lakan å sånt och göra.