torsdag 26 november 2009

Nu försöker vi igen...

Dina har varit lite bråkig på sistone så igår började vi med lite striktare regler. Det är ju svårt att hålla på reglerna när hon är sjuk och på senaste tiden har hon varit sjuk två gånger. Hennes senaste sjuktid avslutades med att hon inte somnade förens 11 på kvällen. Jag vet att det måste låta hemskt för er i sverige som kanske lägger barnen vid 7 eller liknande men om jag kan få Dina att sova klockan 9 så är jag mer än nöjd.

Så, vad har vi gjort nu då? Vi skippade tv:n helt igår, ingen mer tv på vardagarna (iaf väldigt begränsat till ett program eller liknde), inget onödigt socker, vi gör allt tillsammans istället för att jag ska laga mat och hon kolla på film (hon valde att leka lite på sitt rum vilket jag tyckte var ok). Det gick jättebra! Efter en stund var hon drömbarnet (å nej jag vill inte att hon alltid ska vara så hon får stoja och busa också och vara ett normalt barn men efter all trots senaste tiden var det så skönt). Hon hjälpte till att plocka av tallrikarna, hon pratade med oss istället för att göra ljud och gnälla och hon verkade faktiskt gilla det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt! Bra jobbat!
Hälsa svärmor och Yvonne:-)
/Maja-Lina