torsdag 6 september 2007

Kontroll ett måste

Dag 4 av den jobbiga inskolningen. Jag vet att jag skrivit mycket om hur skönt det ska bli med dagis och hur kul Dina kommer tycka det är. Hade någon annan förälder också suttit där och inskolat så hade det väl vart ok. Men det känns jättekonstigt att sitta där själv nu.

Jag tänkte att jag skulle vara med hela första veckan och sen gå någon timme och öka på väldigt försiktigt. Nu går jag bara som alla de andra. Idag blev Dina jätteledsen när jag gick. Det är svårare än jag trodde. Vill stå i fönstret och titta så jag vet vad som händer. Men gud vilket kontrollfreak jag är!

5 kommentarer:

Viktoria Löwenthal sa...

Tycker inte det är att vara kontrollfreak, herre gud, det är din dotter och hennes trivsel. Det normala under över ett år har ju varit att trösta om hon är ledsen, nu ska du gå! Inte lätt, huga.
På vårt dagis hade de väldigt lång OBLIGATORISK inskolning, de tog in 2 barn var tredje dag, så det var inte så mkt gråt för när nästa kom var de första redan inskolade. Junia var sist, så hon såg aldrig ngr skrikiga, gråtande barn, och ännu bättre: Inte vi heller! Dessutom kan jag erkänna att Rogge fick ta hela inskolningen, jag hämtade (och var på så vis den snälla!!! HUrra!!).
Håll ut, det blir bättre!

Eva sa...

Vad var det för dagis? Låter väldigt ospanskt...är det bra där ni bor föresten. Bra dagis? Skola?

Viktoria Löwenthal sa...

Skrivit mer på min blogg

Anonym sa...

Hej Eva! Jag ville prata med dig om nàgot helt annat, men jag antar att här nàr jag dig bäst, har inte telnr. eller mailadress (om jag inte skall behöva skriva ut till alla mammor i bcn).
Hur som skriv gärna ett mejl till mig med dina telefonnummer sà hör jag av mig tillbaka. Vi har inte setts pà ett tag, men jag hoppas att ni har det bra och att vi ses snart - Maija, mamma till Milos och Astor.

Anonym sa...

glómde ju skriva min mejl.. maijalindqvist74@hotmail.com