måndag 10 september 2007

Men skaffa nummerlappar då jävla skit land

I helgen har vi vart på Tibidabo och hängt på playan. Idag har jag köat för att få NIE nummer. I fredags var vi där vid 1 och då var nummerna slut. Vi tog alla blanketter iaf som skulle fyllas i. Sen köade vi idag i en timme på ena stället, fick reda på att vi inte hade behövt det. Sen gick vi till banken. Polisen. Banken och sen polisen igen. Men nu har jag NIE nummer och kan därmed starta eget. Undrar vart man köar för det...

4 kommentarer:

Viktoria Löwenthal sa...

Om du ska starta eget så finns det urmycket hjälp att få från Barcelona activa och se! jag hittade info på engelska åt dig: http://www.barcelonactiva.cat/barcelonactiva/en/index.jsp

spännande med starta eget! har du ngn bra plan?

Eva sa...

Massor med idéer! Tack för länken!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Man anmäler sig hos Skattemyndigheterna (för att betala moms och skatt) och på Försäkringskassan (för att betala sociala avgifter).

Jag fick hjälp hos Skattemyndigheterna fast det var egentligen inte så svårt och gick sedan bara till Försäkringskassan och anmälde mig som Autonoma.

Lycka till.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Jo, och sedan är det bra att ha någon som hjälper dig med bokföringen. Det underlättar.