onsdag 23 februari 2011

Tror jag ska få gammaglobulin spruta på fredag

Här skrivs det om att 10 000 barn i USA varje år dör av att deras mamma är RH negativ och de själva är RH positiva. Det skrivs om en ny spruta också som kan förhindra att bebisen blir sjuk, den ska jag nog få på fredag om jag har förstått min gynekolog rätt. Jag har ju inte lyckats ta reda på bebisens blodgrupp men det är ju ganska stor risk att han är positiv som sin far, så jag tror det är bra att jag får den där sprutan.

Igår började Dina på dans, hon tyckte det var jättekul! Alla små flickorna hade rosa tyllkjol och dansdräkt så nu får vi gå och handla lite gulligt. Dinas gudmor Anna-May är här och underhåller mig på dagarna, ikväll ska vi på en historiakurs om spaniens historia och på fredag blir det SWEA årsmöte.

Inga kommentarer: