lördag 26 februari 2011

Vaken tidigt

Nyss väckte Dina mig och var inte alls trött. Känns som jag nyss somnade men klockan var nog 2 när jag gick och la mig iaf. Jag och Anna-May hade vart på sweamöte och Dina hade varit hemma och slagit näsan i  bordet så hon blödde, så hon blev ju tvungen att väcka mig för att berätta om allt blod och det som hänt.

Det var en annorlunda dag igår. Jag fick göra sockerprov genom att dricka något sötsliskigt och sen ta blodprov. Sen stack de mig med gamma-globulinet. Sen åt vi sushi i t-shirt utomhus och jag shoppade en tröja. Sen blev det bråttom att hämta Dina från skolan, göra ett presentkort på porträttsession som skulle lottas ut på kvällen och fixa iordning sig.

För mig slutade kvällen med att jag hade det underbart med en massa av mina vänner, åt god mat och vann ett presentkort på Fisk-spa. Nej var inte oroliga, jag kommer inte låta en massa fiskar äta på mina fötter, det låter ju helt sjukt! Jag gav bort det till Anna-May som gladeligen vill ha en massa kittliga fiskar som äter på hennes förhårdnader. Dinas kväll slutade ju med ganska mycket tårar och ett plåster runt näsan då, stackarn, men nu ska jag laga våfflor till henne och mina andra två sovande mysmänniskor så blir det nog en fin dag iaf. Ha en skön lördag allihop!

Inga kommentarer: