lördag 6 september 2008

Jag förlorade Dina idag

Vi var på Al Campo och handlade. Dina tog lång tid på sig på leksaksavdelningen. Vi plockade på oss den maten vi skulle ha och gick till kassan. Dina busade med kassakillen och hjälpte honom med att slå in varorna. När hon hjälpte till lite för mycket fick hon hjälpa till att packa istället. Vi hade köpt ett pennset till Dina och jag tänkte att hon skulle hålla sig lite upptagen med det. Jag betalade med kortet och skrev under. Under ca 5 sekunder hade jag tagit ögonen från Dina. Jag vände mig om för att gå, men Dina var inte där.

Jag började titta mig omkring, var kunde hon vara? Ibland gömmer hon ju sig så jag började leta lite bakom vagnen och runt ikring. Såg bara människor som såg rädda ut, såg jag så läskig ut?

Killen i kassan oroade sig också men gick vidare med nästa kund. Jag tog vagnen och började gå ut från affären. Har hon blivit kidnappad? Har hon sprungit in i affären? Har hon sprungit ut på gatan?

Sen ser jag några barn som leker utanför en affär längre bort. De försöker fånga bubblor som en nallenjörn blåser. De skrattar och leker. En tjej är blond.

Jag hade ont i bröstet i en timma efteråt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Huga! Läskigt vad snabbt det kan gå alltså... Skönt att hon var ok, att ni är ok. Kram!

Eva sa...

Ja, jag började fundera, va skulle man göra om hon var borta? Läskigt...Kram!

Anonym sa...

Usch!!
Det är hemskt!!! Vi har varit med om det på Ölands djurpark. Fy fasen det är såå läskigt.
/Kram Maja-Lina

Anonym sa...

Jag minns en Eva som lämnade mig på Åhlens i farsta,hon va 2 år gammal,sprang till hissen och åkte ner till bottenvåningen ,jag trodde jag skulle dö.Men det slutade lyckligt för hon är nu 30 år.Mamma.

Eva sa...

Mamma: Va jag så busig?! Vad hemskt det måste varit!