lördag 7 mars 2009

Knak....

När familjen lekte i parken nu vid 6-tiden så råkade jag dra Dinas arm ur led. Nej, jag är inte jättestolt över det och nej, det var inte med flit. Hon ville ha hjälp upp för en kulle och sträckte sig efter mig med armen, när jag tog hennes hand skulle hon leka medvetslös (jag vet, konstiga lekar hon har för sig, hund eller medvetslös) och gjorde sig alldelse slapp i kroppen. Jag har hört att man kan dra sitt barn ur led så jag är alltid väldigt försiktig med att inte dra hårt i hennes armar eller ben (har t.o.m sagt till någon gång när någon annan gjort det) men nu råkade det bli jag som gjorde det. Jag hispade ur lite medans Fredrik höll sig lugn. Eftersom vårdcentralen hade stängt tog vi bussen till Hospital del mar. Från att hon gjort illa sig tills vi var på väg hem tog allt som allt en timma och var helt gratis! Sjukvården här är faktiskt VÄLDIGT bra.

Hos doktorn höll jag på att svimma, när man nuddade vid Dinas arm skrek hon som en stucken gris och än värre skrek hon när doktorn började dra i armen. "Knak" sa det (enligt Fredrik, jag stog en bit bort och ansträngde mig för att inte kräkas eller svimma) och sedan började skriken avta så smått. Doktorn försökte få Dina att greppa med handen och röra på armen. Till slut vågade Dina röra på sig mer och smärtan började avta. Smärtstillande via munnen vägrade hon ta, hon valde lite choklad och en klubba istället. Nu är hon jättepigg och använder armen som aldrig förr!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va skönt att det gick bra till sist!!

Maria Agrell, Barcelona sa...

aj.