söndag 18 februari 2007

Efter regn kommer solsken...


Idag har vi promenerat längs stranden. Det känns så lyxigt att bo vid vattnet. Solen har skinit och det har vart t-shirt väder! Igår var Fredrik hemma med Dina och jag var med "gal-pal" Raquel på restaurang. Hennes kompis Mikaela från finland var med och det visade sig att vi kände samma människor. Barcelona är så litet trots allt. Vi pratade engelska, spanska, svenska, catalan och några ord på tyska och finska! Mikaela pratar 9 språk och Raquel pratar också en massa. Kyparna bytte mellan spanska och engelska när de pratade med oss. Måste vart jätteförvirrande.

5 kommentarer:

Anonym sa...

oj du hann alltså ner till vattnet innan det blev fult väder igen...jag är lite långsammare än du...kom aldrig så långt...
ha en bra vecka,
X

Marionbcn sa...

hej!! jag hade en rolig kväll! jag är mycket lycklig du är min kompis, kraaaaaaaaam!

Eva sa...

lazy girl: när man har barn så måste man vara snabb!
raquel: molt bé, tu suec!

Anonym sa...

Man vänjer sig att växla språk, tror jag. Men att kunna 9 språk.. oj.

Och hur kommer det sig att du bor i Barcelona? Jag frågar av ren nyfikenhet för att jag själv drömmer om att bo där en dag.. :)

Eva sa...

jove: Jag svarar med en motfråga, varför vill du bo i barcelona?