fredag 2 mars 2007

Beachbums?


Min bekantskapskrets har ändrat utseende. Istället för att vara svenska tjejer 20 something så består den numera av spanska damer 60 something. Jag har börjat på en Catalan kurs i närheten av där jag bor och den är klockan 17 på tisdagar. Vid den tiden kan ju bara de som inte jobbar gå, och det är pensionärer och jag. Det finns inga mammalediga spanjorskor. Så nu träffar jag minst en tant per dag i parken eller runtomkring. De rastar sina hundar eller tar hand om barnbarnen. Jag rastar Dina.

När räknas man som beachbum? Jaja vi har iallafall ätit lunch idag igen på stranden.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter nice att sitta på stranden. Här slaskar vi runt i snömodden, med blöta vantar och plusgrader. Längtar ni inte hem till marsvädret??
Låter ju kul med katalankurs, kan vara skönt att inte bara vara mamma ibland också!
Kram
Maja-Lina

Eva sa...

Vi trivs ganska bra här, utan snö och allt;)Vad var det för url till er blogg? har glömt det.

Eva

Maria Agrell, Barcelona sa...

Katalankurs? Wow. Berätta mera.

Eva sa...

Centro de barrio borta på Lull/Selva de mar har en Catalan kurs, det är ju lite knepigt men det är nybörjare och alla är så snälla. Den är gratis. I kväll ska jag börja på en gratis fortsättningskurs i spanska också på centre civic can felipa, får se hur det går att plugga 2 språk!