söndag 4 mars 2007

Roadtrip


Vi har lite konstiga preferencer. När vi åker på roadtrips så hamnar vi ofta i annorlunda områden som tex företagsbyar och kollar på kontor. Köpcentrum är min favorit och jag ska alltid besöka nya jag ser. Det är dock inte för shoppingen utan atmosfären. Dina gillar var som helst, bara det finns mycket människor. Då sitter hon och skriker på dom. Igår åkte vi längs med kusten, till Matarò. Och på vägen hem passade vi på att besöka sverigeshopen på IKEA. Det blir alltid storhandlig och några av fynden var singoallakex för 1€ och cider, mums.

Mammorna i min spanska mammagrupp tycker jag är konstig för Dina alltid har svenska kläder (med pippi på), svensk vagn, svensk barnmat och annat svenskt. Fast de gillar det svenska jättemycket och är fashinerade över mina historier om mammor som föder utan smärtlindring och föder på huk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja alla har vi våra böjelser när det gäller hus!:-)
Hörde att ni har det varmt och skönt där nere.
URL:en är vår adress fast ta bort ägen i vägen.!
För övrigt har vi också haft det vårigt och härligt idag, man hör när snön smälter och vattnet rinner ner i brunnarna. Tyvärr kunde vi bara gå en kort promenad idag eftersom Amadeus har över 40 graders feber. Så han fick vara nerbäddad och lagom påpälsad.

Kram!
Maja-Lina

Maria Agrell, Barcelona sa...

Spansk mammagrupp?

Eva sa...

Maja-Lina: Stackarn! Är han sjuk. Hoppas det inte är något allvarligt! Ok det är er adress, hmm den borde jag ha nånstans....com eller?

Maria: Ja, det är en grupp spanska mammor som träffas på ett dagis här i närheten. Man pratar om saker, barnen leker och så är det lite reflexologi för bäbis kurs. Det kostar ju såklart som allt här. Men det är bra för att öva spanskan. För barn upp till ett år.