onsdag 21 mars 2007

Dejt?


Imorgon har jag en dejt! Tror jag. Med en finsk tjej som heter Pia. Jag träffade henne på min spanska kurs och det visade sig idag att vi bor grannar. Hon har en dotter som är ett år och en dotter som är tre. Den treåriga dottern har gått på det dagiset Dina ska börja på till hösten. Pia är också ama de casa så vi ska ses klockan 11 imorgon i parken. Tror jag...Pia pratar nämligen inte svenska, trots att hon bott i sverige 3 år, heller inte engelska...å inte spanska heller...så bra iaf. Vi får öva lite på vår spanska, eller så får jag lära mig finska. Det ska bli intressant att se hur våra tjejer kommer överens i alla fall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med flera Ama de casor, det låter ju tjusigare än svenskans hemma med barnen. Kul med dagiskompisar, ska bli spännande att höra vad man gör på ett dagis i spanien. Har ingen koll alls på hur pedagogiken är där!
Kram
Maja-Lina

Eva sa...

Jag tycker inte det låter så tjusigt med ama de casa men det är ju så det heter här. Montessori är inne här i dagisvärlden...de är ute på förmiddagen i parken och leker med lera och ritar å så sen äter de och sover. Dina ska bara gå 9-15 till att börja med. Så hon går hem efter vilan.