torsdag 1 mars 2007

Det va konstigt...


Man blir lite skeptisk när det kommer fram ett främmande barn och frågar om han får leka med min dotter. Tusen tankar flyger igenom mitt huvud. Han säger hejdå till sina kompisar för att umgås med min dotter. Vad vill han? Ska han ta Dinas trehjuling? Ska han göra illa henne? Killen är i parken med sin skola. Han är väl ungefär 9 kanske.

Hmm, är det bara jag som tycker det är konstigt? Han leker med Dina i 20 min ca, ger henne sand, kör henne i trehjulingen, bär på henne och leker med henne. Kanske väldigt spanskt det där.

Han är väldigt trevlig och artig och pratar tydligt med mig och henne så vi ska förstå. Det känns som väldigt väluppfostrat och jag tror inte jag stött på något liknande i sverige faktiskt. Jag tror att det är vanligare här att de äldre barnen tar hand om syskon och barn i allmänhet. De vuxna ska ju i alla fall gulla i oändlighet med henne.


Inga kommentarer: