måndag 6 augusti 2007

En annorlunda upplevelse...

Jag hittade en klänning. Efter att jag fastnat i 2 klänningar så jag nästan inte kom loss och efter att jag smygit undan ett fint siden exemplar som jag lyckats spräcka så gav jag upp min tanke på en lite finare klänning och gick till HM. Där fanns det massor i stora storlekar och jag kände mig faktiskt lite smal när jag bad Fredrik hämta en storlek mindre. De spanska affärerna har verkligen inte min storlek.

Så jag kunde gå på bröllopet. Det var en jättefin plats de hade valt. Ett stort kloster med ett litet kapell uppe på ett berg. Utsikten över skog och berg kändes magisk. Det doftade barrträd och luften kändes ren att andas.

Där samlades 6 systrar från uruguay (inklusive silikontuttar, löshår och D&G klänningar), några tjejer från Vaxholm (i cremefärgade mohair koftor, pärlhalsband och stram hårknut i nacken), en av argentinas största sångare, en av barcelonas största knarkkung, ett gäng med grabbiga stekare som jämförde guldklockor och så jag och Fredrik förstås.

Kontrasterna var nästan extrema. När brudgummens farmor i stor röd hatt och käpp fick en uruguyansk strippa på 20 cm höga klackar i sitt knä så kunde jag inte annat än skratta.

Vigseln var jättefin, maten var jättegod och solen gick ner, vinet dracks upp och under stjärnorna dansade vi samba, tango och armkroksdans hela natten lång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkade fantastiskt, ni hade väl inte kameran med.

Eva sa...

Tyvärr så glömde jag kameran! Men jag hade ju mobilen så jag har lite galen dans på film, får jag hjälp att föra över till datorn så får ni se den.

Anonym sa...

Det låter ju hur kul som helst det där! Bröllop är dom bästa festerna har jag alltid tyckt.

Maja sa...

Låter härligt det där!