tisdag 7 augusti 2007

Look whos dancing now!

Blev så irriterad på brudgummens pappa, blir fortfarande arg när jag tänker på det. Han bjöd upp och vi dansade. Jag hade dansat med flera killar under kvällen och det gick jättebra men med denne man gick det åt skogen. Jag förstog inte alls vad han gjorde så jag sa lite försiktigt -Jag måste nog lära mig att följa lite bättre...för jag trodde ju att jag gjorde något fel. -Det här är ju så enkelt, sa han argt. -Två steg åt varje håll bara! Dansös som jag är så frågade jag -Vilket håll, -vilken fot först och -dubbelsteg eller två hela steg? -Det är ju enkelt! Det är ju samba, fortsatte han. -Ok, jag har bara dansat karnevalsamba fortsatte jag, och salsa, det kan jag. -Ja men det här är ju salsa, fortsatte ha i samma ton. Då tackade jag för mig och gick därifrån. Jag kanske inte är så bra dansös då, tänkte jag.

Sen träffade jag Fredrik som hade dansat med mannens fru, hon hade sagt "Åh, äntligen nån med lite taktkänsla (hon jämförde med sin man som hon dansat med hela kvällen).

2 kommentarer:

Janne sa...

Klart du kan dansa!

Anonym sa...

Det va ju han som inte kunde,så klart sa Ulla.