fredag 16 maj 2008

Dina och Isadora åker till Zoo

Efter dagis åker Dina och Isadora till Zoo och tittar på alla djuren. De ser en delfinshow, en brunstig påfågel och roliga apor. På vägen hem från Zoo får Dina ett 2 års-trots-utbrott vid spårvagnsspåret. Utbrottet håller i sig tills Dina träffar Lucia som på 45 min tagit sig 200 meter hem från dagis. Sen går det fortare för Lucia som springer runt i parken och leker med Dina i flera timmar. När Dina till slut kommer hem inser jag att jag inte haft tid att byta hennes blöja. De har de tydligen inte heller haft på dagis då Dinas fröken är borta denna veckan. Dina har på sig samma blöja som jag satte på på morgonen. En hel dag i samma blöja! Den var tung kan jag meddela.

Idag kom Dina med mina trosor och sa -Quiero tosa, inge bölla. Stackars Dina! Gårdagens blöjtrauma hade gjort henne till blöjfobiker. Idag fick hon ha på sig en trosa.

Efter jag skällt ut personalen (jaja sagt till lite försynt) så lovade de att de skulle sätta Dina på toaletten var 30 minut eftersom hon numera vägrar blöja. Fortsättning följer i kväll, blev Dina blöjfri eller ej?

Inga kommentarer: