måndag 26 maj 2008

Regn

Stod nyss och pratade om vädret med en kvinna. Det regnar. Jag sa "tänk om det ändå kunde regna på natten och sen vara fint på dagen".

Oj vad bortskämd jag blivit. Gnäller för jag måste gå 2 min i regnet som inte slutar för klockan blir 9. Tittar ut nu och solen skiner. Regnets klocka kanske går lite fel?

Men det är ju så att man är dåligt förberedd här i Barcelona. Vi har inga paraplyer, inga regnjackor, inga gummistövlar och gatorna är inte byggda för regn så de blir lätt översvämmade. Men om jag går och kittar upp mig idag och köper paraply och grejer kommer det säkert bli torka fram tills nästa vår, och då har jag slarvat bort mitt paraply och så blir det samma sak igen.

1 kommentar:

Monica sa...

Hihi...ja, det ligger lite murphys-varning över det! (har ju bott här i 7 âr, och det har verkligen aldrig regnat mycket förr...)