måndag 19 maj 2008

Hittat ny jättebra barnflicka/städhjälp!

Jag ligger till sängs och läser en gammal Amelia som någon tagit med sig till mig. En kvinna moppar mitt golv och leker med Dina samtidigt.

Jag läser i Amelia hur synd det är om ensamstående mödrar i sverige som jobbar heltid, har 3 barn och definitivt ingen städhjälp och barnflicka. Jag läser också om en undersökning som säger att kvinnor som är hemma med barn oftare är sjuka än kvinnor som har ett jobb som de trivs med och en man som hjälper dem i hemmet. Jag har inget jobb men en kvinna som hjälper mig i hemmet. Om jag nu bara skaffar ett jobb också så kanske jag kan bli frisk från halsflussen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sorry! Men jobb eller plugg hjälper föga mot sjukdomar. Jag pluggar 150%. Martin jobbar heltid, vi har magsjuka båda två!
/Maja-Lina