fredag 9 maj 2008

Fröken byxlös

Dina sköter sin egen potträning och det känns jättebra för mig som är så lat. Hon vill ju vara som sina kompisar som är 3 år så hon säger bara till mig -Mamma, potta. Dagispersonalen säger imponerande -Dina bad om att få kissa på toaletten idag! Jag har ingen aning om när man ska börja potträna eller vad det innebär. Har hört att endel tycker det är jobbigt. Jag kan inte riktigt förstå det, ännu. Men jag vågar inte ha Dina utan blöja när vi är ute och det är väl det som är det jobbiga.

1 kommentar:

Monica sa...

Jag tror det allra bästa är när det kommer från dem själva. Nils slutade med blöjor helt på eget bevåg i julas, då var han 2 år och 3 månader. Det var lite nervöst att gå ut första gångerna, men gick alldeles väldigt bra. Det är faktiskt ganska få gånger han kissat på sig när vi varit ute, däremot har det hänt ett par gånger hemma när han haft väldigt, väldigt kul. Om det är hon själv som driver det är det nog dags helt enkelt! Det är skönt, och det går så få blöjor, ett paket räcker ju så många nätter som det är blöjor i paketet!