onsdag 21 maj 2008

ok

Ok, stryk de senaste inläggen. Dina har numera blöja på dagis, det blev för många byten. Men hon är jätteduktig och säger till nu innan hon ska kissa och bajsa. Ibland har hon bara inte tid att gå på pottan å då blir det ju en olycka. Men jag känner absolut ingen stress med att hon ska bli rumsren, det kommer när det kommer.

Angående att vi träffat en bra barnflicka/städare, hmmmm, hon har stoppat smutsig disk i maskinen 2 dagar nu så jag konfronterade henne om saken. Då sa hon "jaha, man ska ta ur det rena innan man stoppar in nytt smutsigt?" Jag hade ju såklart antagit att hon visste hur en diskmaskin fungerar, känner mig jättedum. Alla har ju faktiskt inte haft tvättmaskin när de växt upp.

2 kommentarer:

la linda sa...

men sunt förnuft..? jaja, hon lär sig väl. inte alltid lätt att vara aupair. testade själv när jag först kom till spanien, ett jättebra sätt att lära sig spanska på och få insyn i det nya landet, men det som efter nio månader fick mig att bryta var att jag kände att jag inte hade något eget liv, utan bara levde deras. (då jag bodde där och allt). men det var en underbar tid i alla fall :)

Monica sa...

Man kan aldrig ge tillräckligt tydliga instruktioner, och man måste fortsätta instruera.For ever. Jag har haft två städerskor som var helt fantastiska, alla andra har varit, tja, inte fantastiska. Nu är jag min egen städerska, och jag hamnar inte så särksilt långt upp i rankingen precis... (det är ju så trååååkigt!)