söndag 25 november 2007

Energizer bunny

Dina är inne i nån typ av utvecklingsfas nu. Hon vaknar 4 ggr per natt och skriker utan stopp, hon kan bli tyst nån minut men så fortsätter hon igen om man inte tar up henne. Ibland hjälper ingenting och då tar jag in henne i min säng. Då rymmer hon.

Hon sover ungefär 9-10 timmar om dygnet nu. Det betyder att jag får ungefär 4 timmars sömn per natt. Känner mig faktiskt bakis varje dag, utan att ha fått festa till. Om Fredrik skulle ta henne nån timme på helgen så kan jag inte somna. Min sömn har blivit störd så mycket så jag har fått sömnproblem.

På dagis kallar de henne "sopranen" för att hon har en så stark stämma. De brukar också meddela att hon är nåt av det energiskaste de har träffat på. Jag fattar inte var hon får all energi ifrån då hon aldrig sover.

Annars så blir hon bara gulligare och gulligare för varje dag, lär sig mer ord och har en underbar personlighet!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nattskräck kallar vissa det för.. Jag kallar det för tuffatider för föräldrarna.. Brukar i allafall bero på mardrömmar. Inte mycket att göra.. grannarna fick låta sin dotter kolla på pippi en halv natt innan hon kunde somna om. Här brukar det funka att tända lampor väcka upp dom, sen brukar dom somna om igen. Men jobbigt är det, sömnbrist är en tortyrmetod!
Kram och sov gott!
/Maja-Lina

Eva sa...

Maja-Lina: Detsamma!

Anonym sa...

Usch din stackare. Det där med att inte få sova är helt enkelt ur-jobbigt. Hoppas perioden snart går över. Du är säker på att det inte är tänder som är på G?

Helena

Eva sa...

Vet inte hur många tänder de ska ha?...hon har 16 nu. Hon är i en väldigt mammig, otrygg fas, men inatt har hon faktiskt sovit bra!