lördag 10 november 2007

Tänk om alla kunde få vara sig själva!

När jag var på SWEA lunch i veckan så satt jag bredvid en kvinna som hade väldigt starka åsikter. Hon HATADE vulgaritet (vad nu det betyder), Paris Hilton var tydligen vulgaritet personifierad.

Hon HATADE telefonsäljare (hon brukade skrika åt dem och slänga på luren). Jag försökte försvara telefonsäljaryrket genom att berätta för henne att det var ett jobb som alla andra, som endel blev tvugna att ta. En kvinna vid bordet bredvid (som är mycket omtyckt av alla) har ett stort företag här vars hela affärsidée bygger på telefonförsäljning. Henne skulle de ju gett sig på....inte de stackars försäljarna.

Jag tycker det är sorgligt att de små tanterna ska hetsa upp sig så mycket över småsaker. Blir man inte intelligentare när man blir äldre? Tydligen inte. Jag hade hoppats på lite intressanta diskutioner.

Människor som vill sätta sig över andra genom att döma ut livsstil, vinsmak, klädsmak, kultursmak och vilken typ av tidningar man läser t.ex. tycker jag synd om.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte säga annat än, jag håller verkligen med dej!!
Förstår inte varför en del ska visa sej vara så himla bra och sätta sej över andra!!
Vad vinner man på att se ner på andra??


Sen Eva undrar jag en annan sak på fullaste allvar... Du har ju bytt sida av stockholm. Flyttat från södra sidan till västra!
Varför kan man egentligen inte göra så??
Varför måste man hålla sej till sin sida??
Som värmlänning så förstår jag inte det där??
/maja-lina

Eva sa...

Hmmm, endel är väl väldigt patriotiska och tycker att den delen man vuxit upp i är så himla bra. Jag blev jätteirriterad på Fredrik i början för han låste alltid bildörrarna när han passerade södermalm, enligt hans mening bor bara plattläggare och slödder söder om stan. Jag tyckte att det bodde mer slödder norr/söder om stan (Rinkeby, Tensta etc) men så reser man runt lite och vidgar sina vyer. Fredrik skojar fortfarande om söder och låser dörrarna, men nu bor han ju faktiskt ganska mycket söderut han själv!

Viktoria Löwenthal sa...

Haha, jag vet ju inte vad det är för damer på swea nu för tiden men jag tycker att det där gnället låter otroligt bekant! kan inte finnas mer än en som kan gnälla så :)

Monica sa...

Tur jag var hemma och var krasslig, jag har så svårt för sånt! Fast,jag tror mest det är ett uttryck för osäkerhet. Är man osäker känner man sig bättre om man klankar ner på nån annan....