tisdag 15 mars 2011

Mitt blodsockerprov

Blodsockertestet gick sådär...jag svimmade. Först diet i 3 dagar sen utan mat i 12 timmar, lämna Dina på skolbussen och sen 40 minuters taxifärd upp till sjukhuset. När jag kom upp dit fick jag göra blodprov och urinprov. Sen fick jag dricka 100mg glucos (tror jag det var, det var sötare än förra gången iaf). Det tog 20 minuter och jag fick halsbränna och höll på att kräkas hela tiden. Sen fick jag vänta en timme och sen stack de mig igen. Då svimmade jag och fick lägga mig och sova. En timme senare stack de mig igen och sen ytteligare en timma senare stack de mig igen. Varje gång jag vaknade höll jag på att spy men då sa de att om jag spydde skulle jag få göra om allt igen så jag fick hålla emot allt vad jag kunde. Resultaten ska komma idag eller imorgon. Vet inte riktigt vad som händer om jag har diabetes men det får vi se då.

2 kommentarer:

Janne sa...

Jag håller tummarna för att du bara var utmattad, och inte har diabetes!

Eva sa...

Tack!