tisdag 22 mars 2011

Vilken röra!

I nästa vecka slutar vår städerska. Hon ska åka hem och ta hand om sin mamma. Liite dålig tajming nu när jag börjar få onda förvärkar och inte kan äta ute längre. Och precis innan Dinas kalas. Hon hade inte tänkt berätta att hon skulle dra heller men till slut sa hon det som tur var. Nu har ju jag iaf nån möjlighet att skaffa nån ny tills bebben kommer. Hemmet kommer totalt förfalla och jag kommer få jättepanik känner jag på mig. Igår fick jag hämta grannen Noelia från skolan för hon hade feber. Hon berättade att vi hade det jättestökigt hemma och att minsann de hade det ordning och fint. Och det var när vi precis haft 3 timmar städhjälp. Jag kommer ju aldrig kunna leva upp till de ordningssamma normerna (och det vill jag inte heller) men jag behöver skaffa nån som tar tag i vårt hem nu känner jag!

3 kommentarer:

Janne sa...

Men sen kommer ju nästa städerska (mamma) några veckor efter det ;)

Anonym sa...

Det är motgångar som härdar en.Mamma.

Eva sa...

Jag trodde mamma gått i pension då? Ska hon börja jobba som städerska då? Nej, jag får allt hitta nån som kan hjälpa oss, annars kommer det inte gå.