torsdag 3 maj 2007

Uttömmande analys av mitt strumpliv



Tubsockan. Finns det något värre klädesplagg. För ca 20 år sen brukade jag använda min brors tubsockor. Eftersom han seglade runt i sina skor på de sju haven så hade jag alltid hans hälavtryck en bit upp på benet. Som en vit ful påse satt den där och kikade ut över Converse skokanten.

Jag har aldrig förstått det där med små damstrumpor i glada färger med grodor eller kaniner på. Såna som man måste para ihop efter tvätten. De är så löjligt fula tycker jag.



När jag började jobba så var det obligatoriskt med strumpor till arbetskostymen. Då tog jag dåvarande pojkvännens svarta strumpor och fick återigen en liten påse utanför skon. Denna gången svart.

Jag har iofs haft en period då jag köpt strumpor själv, i rätt storlek, utan påse. Då köpte jag strumpor på NK:s underklädesaffär för 100 kronor paret. Burlington hette de och var underbar kvalitet. Definitivt det lyxigast mina fötter sett någonsin. Men efter några par tog ju pengarna slut.

Nu går jag nästan alltid barfota. Jag får mycket kritik för det valet. Här i spanien tycker de att det är ungefär likställt med att gå med rumpan naken...och sätta sig och göra nummer två på någons vita soffa. Här måste man ha strumpor när man gör yoga eller pilates, man måste ha skor i duschen på badhuset, barn måste ha skor på dagis och har man inte skor på sin inomhus så måste det ju vara nåt fel på en.

Idag har jag strumpor för jag vart på pilates. Det är ganska skönt faktiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Strumpor Eva!!!!
Det är mitt stora ämne i housevife biten av mitt liv!! Jag kör nu mer bara med lika strumpor om slumpen säger det..
Annars blir det olika, ibland kollar folk lite snett...
´Killarnas dagiskompisar har dock fattat rätt..
Dom vet att jag har så för att annars hinner jag inte leka!!
Helt logiskt, och mellan raderna kan jag läsa att deras föräldrar ägnar enormt mycket tid åt att para ihop dom!
Elliot och Martin är extremt noga med att ha lika dana på båda fötterna. Amadeus är noga med att det INTE är samma.
Du är barfota istället, en god idè om man inte blev så kall då
Kram/ Maja-Lina

Eva sa...

Ja det är ju bra med ett varmt klimat om man ska gå barfota.