måndag 23 juli 2007

Hinner ju inte med...

Ok, hur avslutar man ett liv. Var börjar man. Och hur börjar man ett nytt.

Just nu är jag avundsjuk på alla dessa tanter och gubbar som haft samma boende i 20 år, som inte behövt skruva upp nya lampor, köpt nya möbler, kastat gammalt, letat lägenhet, sagt upp lägenhet, planterat nya blommor, skaffat nya bankkonton, sagt upp gamla konton, haft 5 adresser på 3 år och som kunnat sitta stilla några timmar och njuta av en kopp te utan att behöva oroa sig för det ena eller det andra hela tiden.

Eller så kan jag ju sänka mina krav och inse att mitt hem inte behöver se ut som en bild ur "Interiores", mina lår inte behöver se ut som Cindy Crawfords retucherade, min dotter inte behöver göra skit roliga saker hela tiden och det kanske inte gör så mycket om jag är på väg att bli vräkt (i sverige) för att jag inte betalt 2 hyror och ärendet ligger hos kronofogden.

11 kommentarer:

Viktoria Löwenthal sa...

Uj, ja jag känner igen det där. Men ja, nu har vi bott i komplett kaos i nästan ett år, och ja, man klarar sig så länge man håller sig borta från alla som har det fint hemma eller alla härliga "hemma-hos-reportage". Nu ska jag snart till Svcerige och det är alltid en utmaning, alla har det SÅ FINT. Men så har de dåligt väder också.

Eva sa...

Men jag är ju svensk och då vill jag ju ha det så fint, ska gå en promenad och försöka titta in i folks fönster litegrann. Det brukar göra susen!

Viktoria Löwenthal sa...

oh nej, titta inte in i fönstrena här! Om du VILL bli inspirerad alltså. Här köper man ju "ett dormitorio" och ett "matrimonio" och då är det ett helt kit, gärna i faner eller "detta skall se ut som att det är barockt men det är det ju inte, men faktiskt lite dyrare än om det vore". Huga. Bättre då att åka hem en helg o åka på hälsa-på-runda.

Eva sa...

Nej det var inte för att bli inspirerad jag menade, utan för att ev sänka mina krav. Spanjorerna är fruktansvärt dåliga på inredning. Punkt slut!

Maja sa...

Eva.. Nu har ni varit borta läänge, det är ute att ha fint hemma!
Jag intalar mej det så får det se ut som det gör! Sen kommer folk utan barn hem och tycker att vi har det mysigt;).
Tricket är att när någon frågar om man vill ha en stol, en lampa eller en blomma så säger man JA tack!
Gratis och kul att veta varifrån alla grejer kommer jag menar vem vill bo i ett matchat hem??

Eva sa...

Det är ingen som ger mig någon lampa:( föresten vill jag ha ett matchat hem...även om det är ute.

Maria Agrell, Barcelona sa...

förresten vill jag ha ett matchat hem...även om det är ute.

Ha ha. Väldigt bra sagt. Håller med egentligen. Fast låtsas att jag inte gör det.

I senaste numret av Mama (prenumerar) står det nämligen på omslaget:

"Shabby är chic. Nu har vi blivit inredningströtta"

Jag blev så glad. Jag är sååååå trendrätt. Utom på kvällen, då har vi det mer glamour än shabby när man bara ser den silvriga discolampan snurra i rött.

En annan sak, även om detta är fel forum; Vi vill träffa er nya barnflicka (ex. onsdagkväll). Vi vill att hon ska tillbringa fredagskvällen hemma hos oss när vi ska på ambassadörsmiddag. Kan du fråga snällt och ljuga och säga att vi har väldigt lydiga lugna barn...och be henne kontakta mig. Tack!

Maja sa...

Jag prenumererar också på Mama. Det var då jag drog en lättnadens suck, eller egentligen inte...
Jag är dålig på att vara trendrätt så jag har liksom gett upp:-)!

Viktoria Löwenthal sa...

dåliga på inredning är bara förnamnet. för att inte tala om alla nybyggda hus eller de renoveringsobjekt man ser. HJÄLP!!!!

Jobove - Reus sa...

We have happened awhile agreeably in his blog, congratulations
Regards from Catalunya Spain
Thank you very much

Eva sa...

Huh?