torsdag 12 juli 2007

Vaya fiesta!


Nej, det var inte så jättekul på festen igår men jag är glad att jag tog mig i kragen och gick iaf. Jag fick praktisera mycket på min spanska. På sätt jag inte trodde innan. Jag har faktiskt bara beskrivit min förlossning på engelska och svenska förut men nu alltså även på spanska. Jag tävlade med Maria-Isabel från brasilien. Hon hade haft värkar i 16 timmar, jag drog till med att jag hade haft det i 3 dygn, jag trodde också på det själv, men när jag kom hem räknade jag efter och det var nog bara knappt 2 dygn. Jag har inte tänkt på förlossning på det sättet, att man kan tävla i det efteråt, hade jag vetat det så hade jag nog kämpat lite längre. Då hade jag kunnat slå alla andra mammor. Betyder det här att jag måste göra om det och försöka slå rekord i hemsk förlossning?!!!

Inga kommentarer: