fredag 19 oktober 2007

Hjälp

Ok, vad gör man med ett barn som inte vill äta något (inte ens glass) och det lilla vatten och bröstmjölk hon får i sig kräks hon upp. Hon vill inte sova och febern hinner stiga till 39.4 innan varje ny paracetamol. (Jag vet att det inte är bra att febern hinner stiga men jag kan ju inte ge paracetamol hela tiden, måste ju vänta 3 timmar iaf). Jag är själv sjuk men det är ingen risk att jag skulle få sova, Dina klättrar på mig så fort hon hör en snarkning.

Fredrik är i Asturias och svarar inte på telefon, ingen som är uppe på msn så jag frågar här istället.

Tack Birgitta för telefonrådgivningen!

3 kommentarer:

Monica sa...

Först prova ringa sjuksköterskan hos min barnläkare, och höra om jag kan gâ dit. Alternativt gâ till en sjukhusklinik direkt. Det är vad jag skulle göra!

Eva sa...

Men ska man verkligen gå till läkaren redan? Efter 2 dagars feber? Det blir ju en timmas resa som jag ska släpa ut henne på...hon känns ju inte helt medtagen. Skulle hon ligga som en död sill skulle jag slänga henne på axeln och åka till doktorn. Skulle bilen vara hemma skulle det ju vara lite enklare också. Just nu vill jag bara sova, och att hon ska göra detsamma.

Monica sa...

oj, jag visste inte att det var sa langt till en läkare för er... jobbigt! Hoppas hon mâr bättre iallafall. och, tvâ dagars hög feber, kräks och om hon verkligen inte äter nât alls, dâ är jag inte främmande alls för att gâ och kolla upp (fast jag har ju bara tvâ kvarter till min barnläkare....)