lördag 20 oktober 2007

Pjuh! Nu sover hon lite iaf...

Nu har vi vart hos doktorn. Dina sov nästan inget pga sin hosta så det kändes som det var dax. Jag brukar roa mig lite med att ta reda på vad för sjuk Dina är på svenska. Denna gång tror jag det heter halsfluss. Amigdalitis aguda. Och vad jag fick fram av wiki så måste det vara en bakterieorsakad eftersom hon fick antibiotica.

På akuten hade Dina 39.6 i armhåletemp så hon fick febernedsättande med spruta i munnen. Efter det bestämde doktorn att Dina skulle få sin medicin i rumpan för nästan inget av febernedsättaren hade kommit i hennes mun utan droppade från doktorns haka.

1 kommentar:

Viktoria Löwenthal sa...

Uj, stackare! Hoppas att ni kryat på er nu, jag har inte läst ngt under hela helgen så jag har helt missat detta drama. Om man är riktigt sjuk (både hon och du, som i detta fallet) så kan de faktiskt om man ber tillräckligt enträget, komma på hembesök. Men då får man överdriva allt till max. Själv har jag CAP:en här bredvid så vi har det lugnt på den fronten.
Jaja, ni verkar må bättre (eller i alla fall Dina), så nu är det bara att försöka sova bort resten.
God natt