fredag 12 oktober 2007

Kära läsare...

Ok, nu vänder jag mig till de läkare/sjuksystrar eller andra kunniga som läser min blogg. Jag har inte lust att gå till doktorn men jag vet inte om jag bara fortfarande är förkyld eller hypokondriker eller nåt. Har känt mig hängig senaste tiden, huvudvärk, yrsel tungt att andas. Mitt blodtryck ligger på 90/50 och vilopuls 85. Blodtrycket går ner och pulsen går upp när jag rör på mig, när jag vilat är blodtrycket högre. Är inte det konstigt? Ibland känns det som hjärtat hoppar över slag och ibland slår det på som sjutton. Ibland känns det som jag går ur min kropp.

Hur får man blodtrycket att stiga?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Varför tar du blodtrycket? Pulsen kan du räkna i syfte att få ut mer av träningen för konditionens skull men blodtrycket är du för ung för att bekymra dej för. Dessutom är ett lågt blodtryck mycket bättre ur hälsosynpunkt än ett högt. Fast ditt låga kan medföra viss yrsel vid uppstigande.
Res dej försiktigt och fortsätt träna!

Eva sa...

Jag tar blodtrycket för att din käre son bad mig...och han bad mig för att jag mådde dåligt. Men ska jag träna om det känns som om jag har en infektion i kroppen?

Anonym sa...

Nops, ingen träning om du känner att du har en infektion! Du kanske borde gå och ta sänkan, den visar om du har en infektion. Be dem ta en snabbsänka (fixar du det på spanska?)

Eva sa...

Hmmm, någonsom vet vad snabbsänka heter på spanska?

Anonym sa...

Jag kände mej precis så när mina hormoner hoppade rätt efter graviditeter och annat, i vintras. Jag ringde och pratade med en barnmorska som sa att det skulle stabilisera sej av sej själv. Det gjorde det också!
Det finns ett namn för det på amerikanska som jag just nu inte kommer på. Man känner sej lite konstig i hela kroppen.
Kram Maja-Lina