torsdag 12 april 2007

Jag - den "lilla" människan


Jag gillar inte pushiga människor. Såna som armbågar sig fram "no matter what". Som tar mycket mer plats än vad som är tänkt att de ska ta. Kör över, är hänsynslösa och dryga. Det är så mycket finare på nåt sätt med människor som är omtänksamma, blygsamma och inte tror att de är så mycket MER än de är. De som nöjer sig med vardagen utan att rusa efter "fame and fortune".

Det här är nåt nytt jag kommit på...förut brukade jag alltid tycka att man skulle ta för sig så mycket som möjligt. Ingen ger en nåt om man inte tar för sig själv. Och att det är viktigt att vara bäst på allt. Nu känner jag inte så längre. Älskar filmer som plockar fram den "lilla" människan.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så sant. Det du skriver, jag försöker lära Elliot att det gäller att vara snäll och se med öppna ögon på andra människor. Att inte se världen i svart vitt, och att man inte ska döma andra människor så fort utan försöka se det goda i alla människor. Tyvärr har detta behövts redan vid fyra års ålder, då han tagit upp både ett och annat kompisarna tycker...
Låt mej säga så här ibland bara gapar man!!!
4-år..
-mamma varför har vi mindre pengar än dom andra på dagis???
det var någon som hade sagt att det var så.. Någon av barnen hade hör sina föräldrar säga så:-).
Elaka jag, svarade för att vi vill vara mer med er för att vi älskar er och då jobbar vi mindre. Han hade sagt det tillbaks till kompisarna och sen var det sludiskuterat.
4 år och säga så till en kompis!!! Sjukt.
kram
Maja-Lina

Eva sa...

Men gud vilka knäppa föräldrar! Men ni bor ju i ett lite fiiint område. Hur kommer de barnen bli när de blir stora? Förhoppningsvis inte som sina föräldrar! Ni har ju det bra ställt, bor i dyrt område med fin villa. Att vuxna människor ska hålla på och tävla vem som har mest!

Anonym sa...

Usch, nu känner jag mig som en dålig människa när jag förhandlar om att få högre lön på ett annat jobb än det jag har...

Eva sa...

Bro kära bro, du räknas inte in i den kategorin av makthungriga. Du har gjort dig förtjänt av högre lön då du jobbat jättelänge på ett och samma jobb. Du förhäver dig aldrig och du är snäll och ödmjuk. Go get the new job!

Anonym sa...

Ja visst är det knäppt, och de flesta har det ganska bra ekonomiskt i vårat land. Vi har oftast mat på bordet och tak över huvudet.
JAG tycker att vi har det otroligt bra. Men jag vänder mej emot att diskutera hur mycket pengar dagisföräldrarna har framför barnen.

Till din bror
Det är inte att förhandla lön jag pratar om. Diskutera pengar med chefen är ju det chefen är till för.
Men barn är till för att utvecklas och att se världen i nyanser..
Okej, det är bara min åsikt, ingen fakta:-)
Hoppas du lyckas förhandla bra!!
//Maja-Lina