fredag 20 april 2007

Teletubbies love eachother very much!

Dina har börjat gilla Teletubbies. Hon fick se det på tysk tv först men eftersom jag hatar tyska så har jag nu köpt en engelsk/spansk/katalansk DVD. Vi börjar med engelska så kan hon se på spanska sen när hon ska lära sig det. Oj alltså, hon gillar det verkligen. Hon sitter som klistrad. Skönt, då kan vi vara innomhus nån timme idag kanske. Men va?! Nu är det några barn som pratar på finska på tv:n. Jaja, hon får väl lära sig det med då...Men varför heter gubbarna kiss (tinkivinki) och bajs (poo) på engelska? Och en heter full (tipsy)?

3 kommentarer:

Janinna sa...

Sött flicka du har!
Hej! Jag undrar om du kan hjälpa mig med nån tips.Jag vill köpa Teletubbies på Spanska.Mitt barnbarn Alexsandra är 2år.Och hon älskar teletubbies! Hon förstår allt jag säger på spanska men svarar ofta på svenska. Snälla! Kan du hjälpa mig?
kan du någon adress på nättet?
Mvh.
Janinna från Chile.

Janinna sa...

Sött flicka du har!
Hej! Jag undrar om du kan hjälpa mig med nån tips.
Jag vill köpa Teletubbies på SPANSKA!
Mitt barnbarn är 2år.Och hon älskar teletubbies!
Hon förstår allt jag säger på Spanska men svarar ofta på svenska.
Snälla! Kan du hjälpa mig med det?,vet du någon adress på nättet?
Mvh.
Janinna från Chile.

Eva sa...

Hej, vet tyvärr ingen site på nätet..jag köpte här i spanien, men om man är lite busig kan man nog hitta den för nerladdning på spanska från någon nedladdningssite.