onsdag 18 april 2007

Snart ger jag upp

Jag är en dålig mamma idag. Jag behöver hjälp. Ett mensmonster utan like. Dina har jättelånga armar! Hon häller ut jordnötter på golvet. Finns ingen som kan hjälpa mig. Nu river hon bitar av hushållsrullen hon fått tag på. Hon gnäller hela tiden. -Tyst! Jag kan inte ens tänka. Nu ligger papper över hela golvet. Varför tog jag min lediga tid till att städa igår. -Håll käften! Det blir ju ändå stökigt på 3 sekunder igen. Har lust att stänga in henne i ett rum och sätta på mig öronproppar. Önskar, önskar, önskar att det skulle vara september så hon kan börja dagis. Kollar kalendern, nä... fortfarande april.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå!
Du får vara arg, du är ändå världens BÄSTA mamma för Dina!
Om du inte visar känslor hur skall då Dina veta hur du känner?
Ställ inte så höga krav, lite damm gör inget och det finns snabbmat!

Eva sa...

Tack! Vi gick ut i parken och då tystnade hon. Sen åt vi ute så jag slapp laga mat. Nu känns det bättre!

Anonym sa...

Så en till dålig mamma alltså...
Känner mej som värsta skitmamman idag och helt ledsen och deppig!
Så du är inte ensam
/Maja-Lina

Eva sa...

Maja-Lina: Gumman, antar att det är det som gör oss till bra mammor. En riktigt dålig mamma skulle inte få dåligt samvete.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Dagis är världens bästa uppfinning.

Maria Agrell, Barcelona sa...

Ja, nästan i alla fall.

Boktryckarkonsten och antibiotikan är väl också bra.

Men du fattar.

Dagis gör mammor ännu bättre mammor .

Man orkar vara på topp - och tycker det är roligt att vara med sina barn - när de är hemma.

Dina och Ted kommer att börja samtidigt på Frindel. The Swedish playgroup :)

Eva sa...

Ja, jag misstänkte att dagis är bra...känns som Frindel är det bästa jag kollat på också. Tror det kommer kännas bra att lämna henne där. Fast jag kommer nog hänga där endel i början.